Reflecții


 AUTOEVALUARE 1

Unde vă situaţi pe o scală de la 1 la 6 ?
A învăţa să înveţi
Începător                                           În plină dezvoltare                                 Foarte activ/ă
1
2
3
4
5 x
6
Demonstrează o atitudine pasivă faţă de învăţare, aşteptând, mai degrabă, să i se impună obiective, criterii şi planuri, decât să le formuleze singur/ă. Renunţă uşor atunci când lucrurile par dificile sau neclare. Aşteaptă, mai curând, să i se „ofere” cunoştinţe, decât să încerce să le descopere sau să le creeze. Teama de a face greşeli sau de a se face de râs îl/o împiedică să acţioneze.
Demonstrează o atitudine pro-activă faţă de învăţare, exprimând şi modificând obiective, criterii şi planuri de viitor. Apreciază provocările şi necunoscutul şi nu renunţă atunci când lucrurile par dificile sau nesigure. Îşi explorează propriile puncte forte şi puncte slabe, folosindu-se de acestea pentru a genera cunoştinţe atât despre conţinut, cât şi despre procesul de cunoaştere a conţinutului.

Crearea portofoliului de învăţare
Începător                                      În plină dezvoltare                                                  Foarte activ/ă
1
2
3
4 x
5
6
Demonstrează numai o înţelegere superficială a calităţii de instrument permanent de învăţare pe care o posedă portofoliul. Consideră portofoliul ca fiind o activitate în plus, care va trebui efectuată ori finalizată. Are tendinţa de a amâna constituirea portofoliului până la termenul limită impus.
Foloseşte în mod creativ portofoliul, manevrându-l ca pe o strategie personală de învăţare. Pune în practică ceva mai mult decât sugestiile de portofoliu primite la curs. Manifestă interes în explorarea diverselor posibilităţi de prezentare a portofoliului. Recunoaşte beneficiile pe termen lung ale portofoliului.

Participarea la o comunitate de învăţare
Începător………………………………..…..În plină dezvoltare………………..……… Foarte activ/ă
 1
2
3
4
5
6 x
Manifestă mai mult interes pentru îndeplinirea unor sarcini decât pentru învăţarea prin intermediul colegilor şi a contextelor acestora. Nu pare a fi conştient de impactul propriilor acţiuni (sau al neimplicării sale în acţiuni) asupra celorlalţi.
Sprijină, clarifică şi acţionează ca un prieten obiectiv al colegilor, căutând oportunităţi de implicare a persoanelor care ar putea întâmpina dificultăţi.




AUTOEVALUARE 3

Unde vă situaţi pe o scală de la 1 la 6?
 
Reflecţii asupra experiențelor proprii sau asupra celor relatate de către colegi
Începător/oare                                         În dezvoltare                                                         Activ/ă
1
2
3
4X
5
6
Nu este foarte interesat/ă să îşi împărtăşească propriile expriențe şi ar putea avea probleme în a realiza care sunt legăturile între ele.  Activităţile sunt efectuate ca scopuri în sine, nu ca un proces de îmbunătăţire a cunoştinţelor legate de o abordare strategică a violenței în școală.
Are atât abilităţi descriptive, cât şi analitice atunci când scrie şi comentează intervențiile altor colegi. Pune întrebări de suport şi la obiect colegilor, ceea ce demonstrează că înţelege cum se poate implementa o abordare strategică a violenței în școală..


Lectură şi creaţie
Începător/oare                                     În dezvoltare                                                             Activ/ă

1
2
3
4
5X
6

Are probleme în elaborarea unor argumente și contrargumente pornind de la o moțiune dată.
Poate elabora argumente și contraargumente, valorificând cu succes informațiile cuprinse în unitatea de lectură, dar și propria experiență. 







Explorarea spațiului de învățare
Începător/oare                           În dezvoltare                                                          Activ/ă
1
2
3
4X
5
6
Amână explorarea spațiului de învăţare sau îl analizează superficial. Nu este curios să exploreze diferitele resurse sau să consulte forumurile formare sau informale sugerate de colegi sau facilitatori.
Explorează spațiul de învățare și găsește cu ușurință informațiile decare are nevoie. Participă activ atât la formurile tematice, cât și la cele informale. Pune întrebări pentru a ajuta la înţelegerea spațiului de învățare şi a facilităţilor oferite de acesta, îndemnându-i pe colegi să procedeze la fel. 


AUTOEVALUARE 4

Unde vă situaţi pe o scală de la 1 la 6 ?

Gândire strategică si sprijin acordat colegilor pentru formularea unui plan de activităti
Începător                                                      În plină dezvoltare                                 Foarte activ/ă
1
2
3
4
5X
6
Are un rol pasiv în formularea întrebărilor care i-ar
putea ajuta pe colegi să înceapă formularea unor
strategii sau planuri de actiune. Întelege superficial
unitatea de lectură.
Pune întrebări serioase si edificatoare care îi ajută pe
colegi să înceapă să elaboreze strategii si planuri de
actiune în domeniul prevenirii si combaterii violentei în
scoală. Întelege în detaliu problemele prezentate în
unitatea de lectură si îi sprijină pe colegi atunci când
acestia întâmpină dificultăti.

Crearea portofoliului de învăţare
Începător                                                      În plină dezvoltare                                  Foarte activ/ă
2 3
4 X
5
6
Demonstrează numai o înţelegere superficială a calităţii de instrument permanent de învăţare pe care o posedă portofoliul. Consideră portofoliul ca fiind o activitate în plus, care va trebui efectuată ori finalizată. Are tendinţa de a amâna constituirea portofoliului până la termenul limită impus.
Foloseşte în mod creativ portofoliul, manevrându-l ca pe o strategie personală de învăţare. Pune în practică ceva mai mult decât sugestiile de portofoliu primite la curs. Manifestă interes în explorarea diverselor posibilităţi de prezentare a portofoliului. Recunoaşte beneficiile pe termen lung ale portofoliului.
Crearea unei viziuni
Începător………………………………..…..În plină dezvoltare……………….……… Foarte activ/ă
1
2
3
4
5
6 X
Nu este foarte interesat de crearea unei viziuni. Are
dificultăti în realizarea unei proiectii cu privire la viitor.
Este reticent în realizarea acestei activităti deoarece nu
identifică valentele explorării pozitive în învătare.
Se angajează cu optimist în realizarea unei viziuni.
Întelege rolul elaborării unei viziuni pentru schimbarea
culturii scolare. Abordează proactiv procesul de
învătare si punere în practică a informatiilor dobândite
prin crearea unei viziuni si încearcă să-i stimuleze pe
colegi în acest sens. Dă dovadă de spirit creativ,
originalitate si capacitate de proiectie în viitor.